TIERRAS POLARES - Otoño/Invierno

TIERRAS POLARES
          Si et registres podràs rebre al teu correu el butlletí de senderisme
Inici Directori Catàleg Agenda Revista Territori Enllaços Extranet
> Territori > Llistat/Cercador > GRP1 Andorra (GR - Gran Recorregut)
17/10/2017 Iniciar sessió Registrar-me es català en

Cerca un nom (o part del nom) d'un territori

GRP1 Andorra (GR - Gran Recorregut) - Fitxa Geogràfica de Senderisme
itinerari quasi circular que dóna la volta a tot el territori andorrà
XARXA DE SENDERS AL PRINCIPAT D'ANDORRA
Andorra
Arbre de Relacions
Descripció detallada

Es tracta d'un itinerari quasi circular que dóna la volta a tot el territori andorrà, en molts casos per carenes i cims és realment important tant per les seves alçades com per les magnífiques panoràmiques que es poden gaudir.

Un extrem de l'itinerari comença a Juberri, població per la qual passa el GR 7 situada molt a prop de la frontera amb Catalunya, l'altre extrem de l'itinerari és a Sispony, a prop de la Massana; si es vol tancar el cercle des de Sispony es pot fer un tram d'uns 3 km per la carretera CG 3 fins a Escaldes on es pot prendre el GR 7 en direcció sud durant uns 15 km fins a Juberri.

Des de Juberri (1.300 m) el sender s'enfila cap a les pistes d'esquí de la Rabassa i el refugi de Roca de Pimes (2.171 m), passa pel coll de Finestres i puja al Pic Negre (2.642 m); a continuació davalla cap al refugi de Claror (2.280 m) i a la vall de Perafita (2.060 m) s'uneix al GR 11-10 durant un petit tram fins al refugi de Perafita (2.200 m), des d'on el GRP1 puja a la collada de la Maiana (2.426 m) i pel vessant oposat davalla a l'Estall Serrer (2.080 m) on s'uneix als GR 7 i GR 11; els tres senders plegats pugen al refugi i estany de l'Illa on el GR 11 se separa i els altres dos pugen al pic de Pessons (2.864 m) per baixar-ne pel coll de Pessons cap a l'estany Primer de Bessons, on hi ha el refugi Vell (2.300 m), en aquest refugi els dos senders se separen i el GRP1 va en direcció nord al Cap de Bosc de Moretó i davalla a creuar la carretera CG2 (1.860 m); seguidament puja al port Dret (2.565 m), davalla vers l'estany de Baix (2.350 m) i el pont de la Baladosa (1.800 m) per tornar a pujar, en aquest cas cap al refugi Cabana Sorda (2.295 m) i el collet de les Pales Cabana Sorda (2.652 m); pel vessant oposat davalla al refugi Coms de Jan (2.217 m) i remunta vers el cap de la Serrera (2.724 m), d'on davalla vers el refugi Sorteny i el Serrat (1.600 m). Des d'aquest punt pren direcció sud i per la vall de la Valira Nord va a Llorts (1.400 m) d'on puja al refugi Angonella (2.240 m) i al coll de la Burna (2.591 m); pel vessant oposat en forta baixada va a les bordes dels Prats Nous (2.020 m) i poc després del coll de Font Podrida s'uneix al GR 11-8 (2.000 m), els dos senders davallen junts fins al riu Coma Pedrosa (1.800 m) on es troben amb el GR 11; el GR 11-8 s'acaba en aquest punt i el GRP1 va, juntament amb el GR 11 fins al refugi de Coma Pedrosa (2.224 m) on se separen i el GRP1 puja a la portella de Sanfons (2.581 m) i novament per carena puja al pic del Port Vell (2.655 m) i a l'Alt de la Capa (2.572 m) per davallar al coll de la Botella (2.069 m) des d'on puja al Cap de Cubil (2.356 m) i davalla al coll de Montaner (2.078 m), des d'aquest coll segueix tota la vall del riu Montaner fins a Sispony (1.350 m).

En total són més de 100 km de recorregut també amb molts desnivells deguts a l'accidentada configuració de la geografia andorrana; el punt més baix de l'itinerari és al seu inici a Juberri (1.300 m) i el més alt al cim del Pic de Pessons (2.864 m).

Descripció - Autor: Associació Catalana de Senderisme
Origen: www.euro-senders.com
© Copyright Associació Catalana de Senderisme

Fes-te voluntari per editar la descripció, mapa o imatges d'aquesta fitxa.

LAMOUNTAIN.ES

Inici | Qui som? | Nota Legal | Contacta amb nosaltres | Publicitat
Excepte a on s'indiqui, el contingut d'aquest lloc web està protegit amb una llicència Creative Commons