Més que un sender, el GR 150 és el nexe d'unió entre tots els senders que travessen en diferents direccions el Parc Natural Cadí - Moixeró i la Zona protegida del Pedraforca. Així aquest sender aprofita els recorreguts dels GRs 4, 4.2, 7 i 107 i tot unint-los realitza un recorregut circular de 158 Km al voltant del massís del Cadí, una serra emblemàtica de l'excursionisme català, que forma part del Prepirineu.
Així, el GR 150 inicia el seu recorregut a Bagà i comença per recorre la vessant sud de la serralada. Juntament amb el GR 107 va fins Gósol. Després continua fins Tuixén on enllaça amb el GR 7 i travessa la serralada pel coll de Bancs fins la Seu d'Urgell. Ja a la cara nord avança fins a Alp sense coincidir amb el recorregut de cap altre sender passant per Ansovell, Estana i Bellver de Cerdanya. A Alp enllaça amb el recorregut del GR 4 i s'eleva al Coll de Pal per travessar el Cadí novament. Per la variant 4.2 arriba de nou a Bagà tancant el circuit.
Especialment per la cara sud, però també a la nord, el sender transcorre per l'interior del Parc Natural del Cadí - Moixeró.
La llarga variant GR 150.1 (50 Km) recorre tota la carena de la serra del Moixeró i del Cadí d'est a oest des del Coll del Pal fins a Gósol tot fent de columna vertebral del conjunt.