TIERRAS POLARES - Islandia y Lofoten

VIAJAR CON ENCANTO
          Si et registres podràs rebre al teu correu el butlletí de senderisme
Inici Directori Catàleg Agenda Revista Territori Enllaços Extranet
> Revista > Llistat > Article
18/12/2017 Iniciar sessió Registrar-me es català en

BONVIURE

Revista - Àlbum de fotos (Les imatges de les excursions dels lectors)
El Torrent de Pareis (28/07/07)
EditorBiel Duran i Salom
Data31/08/2007
Com cada any, el darrer dissabte de juliol vàrem fer el torrent de Pareis.
Enguany va ser un poc accidentat, si més no, distret. Hem de dir que per fer el torrent de Pareis no cal haver anat a l´Everest, ser un escalador consumat, ni ser un atleta en gran forma, però sí requereix un mínim de preparació, estar un poc acostumat a caminar i sobretot saber a on es va, portar dins la motxila reserva d´aigua suficient (2 litres com a mínim), fruita, coses amb sucre, etc, per tal de no deshidratar-se i saber-ho dosificar durant tot l´itinerari. El 28/07/07 crec que topàrem amb el dia més calorós de l´any i això va fer que algunes persones ho passassin malament de veritat. Al final tot va acabar bé, però fer el torrent és qualque cosa més que anar a fer un arròs brut al castell d´Alaró.
Partírem en cotxes del local de l´Associació de veïnats del Figueral i ens dirigírem a l´ermita d´Escorca, anàrem a deixar uns cotxes a sa Calobra per després d´acabar el torrent no haver de pujar a peu o en autostop.
Just davant el restaurant d´Escorca surt un caminoi que només hem de seguir-lo per devora unes parets seques fins que arribam a l´alçada d´una penya amb un forat, que és per on continua l´excursió, però que ens desviarem una mica de front per anar a un mirador natural d´on es veu l´Entreforc, el Quarter dels carrabiners, les cases de Cosconar i el puig Roig. És tot un espectacle.
Tornam una mica enrere i passam de nou per la penya foradada i seguim un caminoi just devora que comença a davallar en ziga-zagues fins que arribam al llit del torrent de Lluc, això ens durà devers una hora de camí.
En arribar al llit, de front veurem el solc d´un altre torrent, és el dels Boverons. Giram cap a l´esquerra i per un coster també a la nostra esquerra arribam a l´Entreforc (lloc on s´ajunten el torrent de Lluc i el torrent del Gorg Blau i a partir d´aquí comença el torrent de Pareis pròpiament dit) i feim una aturada per a berenar. Tenim l´opció d´anar a veure el començament (o realment el final) de "Sa Fosca", la qual cosa paga la pena.
Continuam ara per la dreta amb una mica de pujada i aviat arribam al primer pas, dit de la Llosa, alguns hauran de posar el cul en terra per davallar a un replà. Seguim per envant, sovint trobarem fletxes que indiquen la direcció que hem de prendre dins el torrent.
Arribam al gorg del Capellà i seguim per enmig del torrent fins que veurem una desviació a l´esquerra i que amb una pujada i llavors una bajada tornam al llit. Just davant nostre ja veim la cova del Romegueral, que té forma de pera o fins i tot d´altres formes si posam en marxa la imaginació.
El descens continua i aviat arribam al pas de Grassos Estrenyeu-vos, que hem de passar per la dreta del torrent. Seguidament ben a prop, ara per l´esquerra, arribarem al pas de s´Estaló, abans era un poc més complicat però ara, després que feren volar una de les roques, el pas és més senzill, encara que ha perdut un poc d´encant.
Continuam i aviat arribarem al gorg del Degotís (dit també de sa figuera), on sempre havíem vist caure un raig d´aigua, excepte enguany que estava completament sec. Ja ens acostam al final, passam el darrer gorg i arribam al lloc on el torrent s´eixampla i que s´anomena s´Olla, i ja divisam la desembocadura on ens espera la platja de pedretes i una aigua cristal·lina i molt fresca, just premi per l´esforç realitzat.

Fes clic en la imatge que vols veure
L'Entreforc, vist des del mirador prop d'Escorca.
Sa penya foradada.
L'entrada (o sortida) de "sa Fosca".
Parets de l'Entreforc.
Superant el pas de sa Llosa.
Travessant el gorg des Capellà. (sec)
Divissam la cova del Romegueral.
Pas de Grassos Estrenyeu-vos.
Pas de s'Estaló.
Retrospectiva des del gorg des Degotís.
El gorg de l'Anguila.
El gorg de s'Olla (arribant al final)

PEUDEGAT

Inici | Qui som? | Nota Legal | Contacta amb nosaltres | Publicitat
Excepte a on s'indiqui, el contingut d'aquest lloc web està protegit amb una llicència Creative Commons