TIERRAS POLARES - NUEVA ZELANDA

BONVIURE
          Si et registres podràs rebre al teu correu el butlletí de senderisme
Inici Directori Catàleg Agenda Revista Territori Enllaços Extranet
> Revista > Llistat > Article
18/09/2019 Iniciar sessió Registrar-me es català en

TEE TRAVEL

Revista - Propostes (Propostes d`activitats d`empreses i entitats)
RUTA PER ELS RASOS DE PEGUERA
EditorCLUB EXCURSIONISTA SANT VICENÇ
Data17/10/2010
13 de NOVEMBRE

RUTA PER ELS RASOS DE PEGUERA

(Berguedà)

Deixem els vehicles al santuari de Corbera, del s. XVII, l´edifici annex del qual fa de casa de colònies. Agafem la pista que baixa, que ha estat recentment acondicionada amb pòrtland. Deixarem un trencall a la dreta, el del GR que puja des d´Espinalbet. Marxem a través d´una pineda de pi roig per dirigir-nos cap el mas de l´Estany. Durant el trajecte podrem veure o sentir ocells típics d´aquests ambients com el pinsà comú, el cargolet, el bruel, el gaig, i també mallerengues, com ara l´emplomallada o la petita. El camí passarà pel coll de l´Oreller, on trobarem un encreuament de pistes. Agafarem la de l´esquerra i deixarem el GR abans mencionat que porta cap a Peguera. Tot seguit a la dreta trobarem una paret vertical que a l´hivern és visitada per ocells rupícoles. Arribarem als prats i pastures de la masia de l´Estany, on als voltants podrem detectar la piula dels arbres, espècie que als rasos ateny la màxima densitat de Catalunya, l´escorxador, el bitxac, el gratapalles, o la griva. A la dreta, més enllà de la masia, ens queda l´estany, un toll endorreic on s´hi poden trobar interessants espècies de flora aquàtica i amfibis. A l´esquerra ens queden els contraforts de la serra de les Arades i a la dreta la serra de Blancafort. Hem d´estar ben atents i esperar l´aparició de grans rapinyaires planejadors com el trencalòs, l´àguila daurada, la calçada o el voltor comú, o boscans com l´esparver. Per continuar el camí hem de deixar la pista principal a la dreta i continuar per una que mor a la canal de Tonedor. Ascendim per aquesta canal uns 40 metres fins enllaçar amb el camí que, en diagonal, ens portarà a l´extrem de la serra de les Arades, bé que és possible pujar per un sender que va per la canal fins el coll de Tonedor, i que passa per la font Salada. Tant si la pujada al capdamunt de la serra l´efectuem per una banda o per l´altra, és possible veure ocells rupícoles com ara les gralles de bec vermell, i segons l´època de l´any, el cercavores i el pela-roques. Si agafem la ruta que va en diagonal, passarem per un dipòsit d´aigua i seguirem per la carena de les Arades, entre boscos de pins i prats, on es donen espècies vegetals característiques d´alta muntanya i ocells com el pardal de bardissa, la piula dels arbres, la llucareta, trencapinyes o el còlit gris. Passem pel Serrat de les Estelles i arribem al Collet de la Canal del Tonedor, per on arriba el sender abans mencionat. Seguim per arribar a la bassa del Raset, on és possible trobar la granota roja o el tritó pirinenc. Aquí enllacem amb el PR C-73 que descendeix de tornada cap el santuari de Corbera. Etimològicament, Corbera prové de corb, ocell comú a l´indret. Durada 4 h.
  Fes clic en la imatge que vols veure

ACAMINAR TRAVEL SETEMBRE - OCTUBRE

Inici | Qui som? | Nota Legal | Contacta amb nosaltres | Publicitat
Excepte a on s'indiqui, el contingut d'aquest lloc web està protegit amb una llicència Creative Commons